tredje inlägget

Publicerad 2013-09-07 04:25:51 i Allmänt,

Nu har jag gått i skolan i tre dar. Dom klasser jag tar är us history, creative writing, adv algebra, painting, psychology, engelska, forestry technology.
I us history har vi inte börjat på riktigt än. Vi har gjort lite lyssna övningar å sånt. I Creative writing har vi redan haft en inlämnings uppgift. Man skulle skriva om skrivar minnen typ. Adv algebra har jag bara haft en klass. För jag hade den svårare klassen förut, vet inte varför jag fick den, men den va iallafall för svår. Alla va typ genier, lärarren behövde  knappt skriva klart innan alla hade lärt sig det. Så jag bytte igår. Tror den här passar bättre. 
Painting har jag också bara haft en lektion. För jag va tvungen att byta från drawing för att det skulle gå ihop när jag bytte matte klass. Jag gillade drawing för det va lite folk å man kunde bara sitta rita lite å lyssna på musik. Tror painting är lite mer ansträngande, men jag gillar egentligen mer att måla så det är bra. Fast jag började på en skiss i andra klassen som jag trpr kunde blivit fin. Men jag kanske kan använfa den här på nått sätt. Sen har jag psykologi där jag har crosscountry coachen som lärare. Han pratar väldigt mycket, berättar psykologi historier typ. Där jag slutar lyssna ibland och inte förstår allt heller.
Sen har jag engelska där vi har börjat läsa och ska skriva loggar. Jag ska läsa a walk to remember. Forestry tech klassen är om skog typ. Den är jätte konstig oxh svår för vi skulle skriva ner när andra berätta saker å der va bara massa svåra ord. Här sitter jag brevid en kille som har en stor del av hans släkr kommer från sverige. Hans morfar kunde svenska hans mamma förstod svenska. Han är snäll iallafall.
jag har alltid nån å prata med ialla klasser. Rachael å jag har två samma klasser. Jag har psykologi med alice. I painting är det inga seniors tror jag men prata med nån tjej därifrån idag ialla fall som va snäll. I engelskan är det nästan bara juniors. Där sitter jag brevid Rachaels kompis, vi pratar lite. Sen är det en annan tjej som ja pratar med också. Alla är väldigt snälla och öppna asså i alla klasser så det är bra :) 
Vi äter inte lunch från skolan för den är tydligen jätte dålig. Första dan köpte vi (jag rachel alice) bagel i en tjosk utanför. Sen anfra dan åt jag ingen lunch,  idag fick jag än jätte söy granola bar av Rachael.  Men jag får nog börja ta med mig lunch för vi har ju inte gått å köpt nått som jag trpdde vi skulle göra. Vi sitter och äter i rummet med en sen å där dom har kör å sånt.
maten vi äter här hemma verkar inte så bra. Igår köpte jag och renee en burrito. Rachael va på bio med nån kille. I tisdags åt vi typ nån slags makaroni gwgga med nån ost grej. Bara blanda i vatten så va den klar. Å dom kallar det hemlagat. Jag åt havregrynsgröt till mellis idag och till och med den är det massa socker i. Blä. Fast jag ska intw säga nått för jag har tryckt i mig massa godis. Men antaglihen för jag inte ätit tillräckligt för det inte blivit så. Och man vill inte äta så mycket av sån dålig mat :p
På eftermiddagarna har jag typ suttit i mitt rum med mobilen eller kollat på tv med renee eller Rachael. Men det är lite tråkigt för det är det ända renee gör. Och det är det ända rachel gör när hon kommer hem och sitta med sin mobil. Nu skulle hon nån stans, vet inte var. Men det är lite tråkigt för det är inte så att hon frågar om ja vill göra nåt eller börjar prata med mig om nått m.m. fast jag frågar henne saker å så ibland tycker jag. Så jag vet inte riktigt hur vi ska bli bra vänner. 
Ja får se hur det blir. Om ni undrar varför jag har skrivit så slarvigt och stavat konstigt är det för jag bloggar från min mobil. För jag glömde min sladd till datorn på hotellet i new york. Och har inte köpt en ny än. 
Ver inte riktigt hur man ska avsluta inlägg men
Hej då :)

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-09-07 07:03:02

Jag är inte ens förvånad över sladden haha<33 Men du verkar ha det nice iallafall!!:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Ella och kommer vara utbytesstudent i Oregon Estacada 2013- 2014. Här kommer jag skriva om min resa :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela