tisdag

Publicerad 2013-09-25 04:40:20 i Allmänt,

Är fett trött och hungrig just nu sitter å väntar i kontoret för ja ska byta forestry till typing för det är lätt och man får inga läxor. Sen ska jag hem och äta nåt sen tillbaks till skolan flr att blrja crosscountry har inte sprungit nått direkt för det har varit massa krångel. Det känns som det är försent men ska ändå börja idag. Måste träna. Vardagarna är ganska tråkig är alltid trött åhungrig på eftermiddagarna å orkar typ inte jobba. Det va en kille å väntade här brevid mig nyss och pratade med mig å fråga massa frågor men ja orka inte ens fråga nått tillbaka. borde ha frågat å pratat mer men men. Måste nog börja ta med mig fler äpplen. Jag tar med mig macka till lunch nu. För vja åkte med renee och handla i värsta hälsoaffären å köpte jätte mycket nyttig mat, äntligen. 
förra helgen va väldig kul för vi va först pp fotballgame sen på dansen efter.  På lördan åt vi lunch med justin (som är en tjej) min å alice kontaktperson. Hon va jätte snäll och en bra kontaktperson nästa gång vi ses ska vi gå till portland zoo.  
Efter det så shoppade ja och alice. På söndan va vi bara hemma och kolla how i met your mother å på kvällen följde med nama  (mormorn) till bowlinghallen för dom bowlar varje söndag. Kanske borde säga att jag sov hos dom hela helgen. Det gjorde jag också den här helgen. Men alice va sjuk så vi va bara inne på lördagen, men det regnade ändå så de va bara mysigt. Jag gillar alice mycket, vi är väldigt lika på flera sätt. På söndagen va vi med morfarn (papa, som han kallas) på en civilwar sak. Det är folk som har gjort så det såg ut som det gjorde under the civil war. Och dom var i tält och hade gamla kläder. Sen hade dom en battle. Där dom krigde lite det va rätt häftigt för det såg väldigt värkligt ut. Dom hade gevär och katapulter och hästar. Skolan går rätt bra. Jag bytte som sagt till dataklassen villket är skönt. Då behö er ja inte anstränga mig så mycket. Engelskan var svår i forestry för det va typ bara ord jag inte förstod. Sen är det svårt i history. Man läser typ mest och jag tycker det är svårt att läsa sånna papper på historian i sveriga, så ja jag fattar inte så mycket. Och jag trodde jag kunde byta den, och har därför i te ansträngt mig något. Men det kunde jag inte  fick ja reda nu, för det finns inga andra klasser.. upps hehe. Sen går det bra att peata speciellt när jag känner mig bekväm. Om jag pratar med nån ja inte känner kanske jag pratar lite dåligt och glömmer ord.
Fick pausa i skrivandet.  Nu har jag haft crosscountry de va fett jobbigt men jag sprang ändå hela rundan som dom gjorde. Sen sprang dom 100 m längder. Men jag ska trappa upp, kan inte köra allt på engång. Imorn kl 1 är det nån slags tävling som dom ska springa,som jag ska följa med på, men i te behöver springa men va med på uppvärmningen å styrka. Så jag kammer hem på kvälle typ 8-9. På lördag ska jag följa med Rachael å några fler på en konsert, en liten på nån bar typ(typ som när vi gick på ed sheeran, mamma) med nån brittisk sångare. Nu ska jag gå ner å ta nått att äta till middag. Hej då! :) å glömde säga att det är fett coolt för fler scener från twilight är inspelade här i estacada. I en resturang vi ska besöka senare, i skogen och i vår skola fast i byggnaden för middleschool. Nu får ni massa bilder. Bye bye!

Kommentarer

Postat av: Gun Westerlund

Publicerad 2013-09-27 08:14:42

Det är fredag morgon o jag har nyss läst din blogg. Skönt att veta att du nästan kommit in i den nya miljön. Tycker du är duktig. Du måste äta BRA mat för att orka. Äter ni aldrig tillsammans? Stor kram.

Postat av: Susanne

Publicerad 2013-09-29 00:23:14

Hej! Nu låter det verkligen som om du har kommit in i allt det nya, skönt. Kul att de har spelat in mkt från twilight där. Här hos oss är allt dom vanligt, jag är på jobbet nu. Kram till dig, Susanne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Ella och kommer vara utbytesstudent i Oregon Estacada 2013- 2014. Här kommer jag skriva om min resa :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela