Framme i huser

Publicerad 2013-09-04 05:04:01 i Allmänt,

Nu är jag i huser jag ska bo och fått mitt rum. Det är stort och garderoben är ett eget litet  rum. Jag ska få inreda rumer hur jag vill. Nacldelarna med huset är att jag tror mamman röker inne i sitt rum för det stinker ibland. Oxh i källaren stinker det! För der är bajs på golvet för detas söta hund har en hund lucka där och dom går inte ut med den. Den har bara en liten inhängnad utanför. Och där finns massa soffpr å tv och mamman sa att vi kan hänga där med kompisar och kolla tv. Ush det vill jag inte. Hon säge att hon är ganska av slappnad typ, det är hon der är rätt stökigt å så men hon är snäll. 
Idag har jag varit på skolan och valt klasser. Jag fick imte riktigt alla jag ville och jag fick nåra konstiga på andra säsongen som typ mecka med bilar. Men det kommer dom kanske kunna ändra till nästa säsong.  Så jag ska alltså inte ha det nu. Vad jag fick va rita, psykologi, den svåra matten, engelska 11, det är inte den svåraste som är 12, så det kommer väll antagligen va juniors i den. Jag är senior föresten. Sen fick jag nån som man går ut och kollar på träd typ, Rachael har den, så det är bra iallafall. Psykologi har jag med alice också. 
Sen var det nån mer ja inte kommer ihåg.
Nästa säsong kommer jag ha en klass där jag går till middleschool och hjälper lärare där, med klasser från dagis till 6an. Rektorn rekommenderade den.  Jag tveka lite först eftersom jag inte tror att jag är tillräckligt bra på engelska för att typ lära ut, men han sa att dom gillar att exchangestudent kommer dit, och kanske pratar lite om sitt land å så. 
Det verkar va en väldigt bra skola. Alla lärare är känner alla elever och pratar med dom som kompisar nästan. Villket det aldrig skulle va på en stor skola. Vi träffade nåra elever där också alla verkar jätte snälla. Och jag träffa en som va med i crosscountry, hon sa att hon brukade jogga långt bak å inte hänga med alla andra :p och att man kan få göra litte annat om man inte är i tillräckligt bra form än. Så det är skönt. Dom kommer ju säkert springa 1 mil ibland. I pe klassen så springer dom 1 mil varje vecka. Jag ska va med i cross country om ni inte förstod det. Jag träffa coachen också lite snabbt. Jag ska börja på måndag. Så imorn börjar jag skolan iallafall. Får se hur der går. Är nervös inför det nu också haha. Men alla är snälla och jag går dit med Rachael äter lunch med henne och alice. 

Kommentarer

Postat av: pappa

Publicerad 2013-09-04 11:36:30

Heja Ella. Jag märker att du kommer att fixa det här jättebra. Hoppas du kan få dem att förstå att hunden också behöver motion, inte bara du.
Du kanske blir bra på att mecka med bilar du med, vem vet. Ha det!!!!!
/Pappa

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-09-04 18:40:02

Vad kul att läsa dn blogg, det verkar ju på det stora hel bra. jag tyckte det var jättebra att du ska gå en bilmeckarkurs! Jag tror att det passar dig och att du kommer att bli jättebra på det! Lite tristmed rökningen och hundarna men du kanske kan gå ut med hunden?
puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Ella och kommer vara utbytesstudent i Oregon Estacada 2013- 2014. Här kommer jag skriva om min resa :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela