First day of cross country!

Publicerad 2013-09-10 03:30:00 i Allmänt,

Idag, måndag, har jag haft min första cross country träning. Det börjar kl 3 på eftermiddagen.  Alla verkade jätte snälla och presenterade sig  för mig å så. 
Vi började med uppvärmning i brottar huset.  Det var riktigt tufft för att va uppvärmning tycker jag. Vi gjorde lite vanlig uppvärmnings övningar i typ 20 min. Sen körde vi styrka lite i ben och mycket i magen! Jag var redan svettig och helt röd när vi va klara, haha. Alla sa till mig att det här inte va någon bra dag för mig att börja eftersom dom skulle springa extra långt. En killa fråga mig om ja va excited, ja sa typ ja kind of.   Han bara skratta och bara, dont be! 
Men sen började vi springa iallafall och jag klarade hela!..... uppvärmningen. Så jag sa till coachen att jag inte orkade mer och kan börja springa i steg för steg å springa mer nästa gång. Han va förstående och sa att jag kunde springa med en tjej som hade ont nån stans. Det va rätt pinsamt för alla sa typ "good job Ella" sen kom en kille och sa samma sak trodde jag. Men han sa "whats up", å ja bara "thank you!" För ja kom på sen att han inte sa det, så det va lite pinsamt,men men. Sen  jogga vi  lite i skogen. Hon jogga såklart mer än mig. Men jag han strecha längre. Jag är iallafall vigast. Det va nåra iallafall lite imponerade över :p sen skulle dom träna styrke träning inne hos brottarna och sen simma. Men coachen sa att det räkte för mig idag om jag ville. Och tydligen äter dom middag hos en ur laget(olika varje gång) varje måndag. Så der ska jag va med på nästa måndag och alla andra. Så det är kul :). 
Snart ska jag göra swedish pancakes till oss. 
Jag borde kanske börja skriva på engelska för att inte gå ur engelska hela tiden. Jag borde nog sluta så mycket på håkan också. :/  men jag skriver nog på engelska när jag blivit lite bättre, så ni inte skrattar åt mig  :p 
Ni fick lite blandade bilder eftersom jag inte har tagit nåt på estacada än.
 

Kommentarer

Postat av: Gun westerlund

Publicerad 2013-09-11 15:27:38

Va roligt att läsa din blogg idag, det verkar som du mer o mer kommer in i miljön. Det lät jobbigt med träningen, men du är duktig. Bra om du kan göra lite mat själv, du vill ju äta nyttig mat. Många kramar från din mormor

Svar: Tack :) ja vi ska i helgen åka och handla mat som jag vill ha för mamman vill att jag ska äta det jag gillar. :) Kram!
Ella Westerlund

Postat av: gun Wesaterlund

Publicerad 2013-09-13 17:44:27

Va bra! De verkar snälla o det är ju viktigt. Önskar att du kommer att trivas och må bra o du lär dig mycket. kram

Postat av: marie

Publicerad 2013-09-14 19:29:27

Hej, det lät kul. Jobbigt m hårdkörning :-) Kram/m

Postat av: marie

Publicerad 2013-09-14 19:29:30

Hej, det lät kul. Jobbigt m hårdkörning :-) Kram/m

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Ella och kommer vara utbytesstudent i Oregon Estacada 2013- 2014. Här kommer jag skriva om min resa :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela