Rubrik

Publicerad 2013-10-29 20:35:20 i Allmänt,

Hej! ska skriva lite nu eftersom det va rätt länge sen.
Kommer inte riktigt ihåg allt som hänt sen sist. Men vi hade iallafall homecoming week, veckan före homecoming. Det va olika teman varje dag och vissa klädde ut sig. Jag gjorde inte det för jag hade inte direkt några kläder och jag hade painting class varje gång dom kom och kolla om man hade klätt ut sig (eftersom det va en tävling) där ingen annan hade klätt ut sig, så hade inte varit så kul då. Dom gjorde små tävlingar mellan freshmans, sophmores, juniors och seniors varje lunch.
Sen på fredagen var footballs matchen där Alice was cheering, och homecoming efteråt. Det var inte formal, så det va typ som en vanlig dance. Det va rätt kul ändå, fast väldigt dålig musik, vi hade en dj men han spela typ one direction och 50 cent haha. Juste, glömde säga att Rachael va homecoming princess :)
Min födelse dag var på onsdagen. Det var inte så speciellt eftersom vi skulle fira mig med Cody( rachaels bror som fyllde år den 26) på söndagen. Men jag fick Alice present på onsdagen. Ett nagellack och en ögonskuggsborste som jag hade önskat mig. Sen åt jag middag hemma hos Alice. Mormorn hade köpt en jätte stor choklatechip cookie där det stod Happy birthday Ella.
På söndan så va vi hemma hoss alice, där jag fick nåra presenter. Jag fick två ljus slingor till mitt rum och två jätte goda doftljus. cinnamon spice och pumpkin spice. Dom doftar jul! Det finns en populär affär här där dom säljer sjukt många olika dofter på doftljus, och alla luktar exakt som det står att dom ska lukta. Av Nama och Papa (dom kallas så) fick jag en flis pyjamas.
Sen åkte vi till en restaurang och åt middag. Det roliga här att dom typ inte har några riktiga restauranger allt är typ snabbmat eller stora restaurang kedjor med typ en variant av snabb mat, inget är speciellt gott, haha.
 
Sen har vi för ett tag sen varit på Carver cafe, där dom filma Twiligt. Det var scenen när Bella och hennes pappa åt middag i första filmen, och hennes kompisar från skolan stod utanför och larvade sig. Det va rätt coolt tycker jag :) 
 
Sen va vi i Downtown Portland. Det är väldigt speciellt där. Vissa delar är väldigt getto och det är typ bara uteliggare, det fanns ett litet läger sjul för uteliggare. Och vissa delar är väldigt fina där massa rika människor bor. Fast jag tycker ändå hela portland är väldigt fint, med fina parker och sånt, även på uteliggar områderna.
Vi åkte till en väldigt populär dughnot butik, som det bara finns en av i hela portland. Den låg i sämre delan av Portland. När vi stod i kö var det ett litet band av uteliggare tror jag, som stod och spela. Dom var faktist väldigt bra, och dom hade gjort handgjorde visitkort att ge till folk. 
 
I skolan går det så där, jag har mycket att göra innan dom preliminära betygen sätts. Och i matte kommer jag få F. Jag har failat på typ 4 test. Det är inte det att det är otroligt svår matte, det är bara det att hela lektionen går ut på att hon visar talen på tavlan jätte fort, och alla kan typ delar av det hon gör sen deras tidigare matte kurs, och jag har aldrig gjort nånting alls av det vi gör. Se har jag ingen tid på lektionen för att fråga frågor. Hon säger att man ska fråga när hon visar på tavlan, men då skulle jag lixom stoppa hela klassen. Jag behöver henne visa lite långsammare för mig och förklara tydligare. Sen gör vi nya saker varje dag nästan och på torsdagarna har vi prov. 
Jag har pratat med henna, hon säger att om man inte förstår så får man komma innan eller efter skolan och fråga. Så nu måste jag börja plugga inför första provet jag faila, samtidigt plugga för kommande test, sen plugga för andra provet jag faila och samtidigt kommande test osv.
Asså jag blir så arg, jag är ju fan inte här för att plugga fucking MATTE!! Ahhh.
Jag vill hoppa av klassen, men man kan typ inte göra det när det gått så långt på terminen.
 
Sen ska jag börja åka skidor varje onsdag eftermiddagar/kvällar med skolan, efter jullovet. Det kallas snowriders, man kan anmäla sig till och göra det i 6 onsdagar. Jag har fått en tjej i en av mina klasser att börja med mig. Hon har aldrig åkt skidor, så jag ska lära henne :) Om hon anmäler sig. Hon har jag i två klasser, det är kul för vi gar rätt mycket gemennamt. Hon flyttade hit från kalifornien förra året. Vi har samma smak på kläder och musik å så. Alla här i oregon är ju lite efter med sånt haha och det finns typ inga bra butiker där jag har varit hittills. Och vi har samma favorit butiker så vi ska åka och shoppa nån dag och leta efter bra vinntagebutiker i oregon också :)
 
Ja jag har väll inte så mycket mer att säga. ska försöka uppdatera lite offtare så jag inte behöver skriva så mycket, och så jag kan skriva lite mer detaljerat :P
Laddar upp lite bilder som vanligt(alice bilder eftersom jag fortfarande inte har nån mob :( )
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Ella och kommer vara utbytesstudent i Oregon Estacada 2013- 2014. Här kommer jag skriva om min resa :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela