Måndag

Publicerad 2013-11-26 05:38:44 i Allmänt,

Hej! Tänkte göra ett kort inlägg eftersom det va så länge sen. Jag har mest fokuserat på plugget sen sist. Har legat lite efter, eftersom vi har rätt mycket plugg. Men nu ligger jag bra till iallafall.
I fredagskväll var jag, Alice Rachael och Tyler (kompis till rachael) och såg en musikal i skolan, som var rätt bra faktist. "Bye Bye birdie" hette den.  Jag och alice fundera på att ta drama class tillsamans till nästa semester :)
Sen har jag varit hos alice typ hela helgen, vi har mest pluggat och gjort massa läxor. På söndag kvällen skypade vi med Chase framm till klockan halv två. Så jag var rätt trött dan efter (idag). Chase är en kompis från skolan. Han är verkligen så himla rolig. Man blir alltid så glad av att prata med honom. Det skulle verkligen va mycket tråkigare utan honom här.
En annan utbytes student sa till mig idag att han har varit i san francisco i helgen med organisationen, och han har ASSE, precis som jag och Alice! Han hade träffat killen jag flög till portland med.
Jag frågade hur han fick reda på den resan och han sa att dom kontaktade honom om det. Antagligen hans kontaktpersson. Blir så himla sur, varken jag eller alice har fått reda på resor dom gör! (Det var bara 3 dar, så skulle ändå inte va dyrt). Och nästa resa dom gör är till seattle. Ska prata med justin om det!
Imorgon iallafall får vi thanksgivingbreak. Och på torsdag är det thanksgiving, ser verkligen framm emot all mat och pumpkinpie! På onsdag ska vi åka till the mal. Jag måste skriva ner mer specefikt vad jag önskar mig i julklapp (för dom tjatar om att jag ska ge dom min önskelista på exact allt jag önskar mig). Och så måste jag gå till frisören!! Mitt hår är så slitet nu. Och så ska jag köpa ett bra shampo och balsam, eftersom mitt kära shampo från sverige nästan är slut.
Sen måste vi passa på att se Catching fire nu på lovet! Vill verkligen se den! Alla säger att den är jätte bra. 
Dagen efter thanksgiving (eller natten snarare) så är det black friday. Då är det sjukt stor rea i alla affärer och the mal är öppet till typ 4 på morgonen tror jag. Det kommer va så jävla mycket folk. Typ varenda människa är där och shoppar då. Så det ska bli kul, jag måste passa på att köpa allt jag behöver. Men ändå inte köpa för mycket bara för det är rea. Jag har sparat nästan alla mina födelsedagspengar och min månadspeng från förra månaden, så lite kan jag köpa iallafall :) 
Men sen så måste jag ha pengar till snow riders också som startar efter jul. Är så himla exited för det! Fick chase en att anmäla sig också. Han tjatar varje dag om hur exited han är. Tror inte katie (tjej från skolan) kommer anmäla sig, fast hon sa att hon ville det. pågrund av kostnaden tror jag. Alice har bestämt sig för att hon också vill det nu iallafall. Även fast hon aldrig åkt skidor eller snowboard. Chase har bara åkt snowboard en gång och slog sig jätte mycket, men han tycker ändå det är jätte kul haha. Så det ska bli jätte kul att börja med det. Det kommer va varje onsdag i 6 veckor. Ska se efter om jag kan börja dansa nån stans också. Skulle verkligen va jätte bra om jag kunde det, kommer va så himla dålig annars när jag börjar tvåan. Åå kankse inte har nämt att alice dansar också! Hon är jätte duktig, men hon slutade med det för ett år sen. Hon dansa bugg när hon va yngre och nu har hon dansat street. Vi håller på att öva på en dans inför talangtävlingen på våren haha. 
 
Och har glömt att säga tack för alla komentarer. Uppskattar det mycket, jätte kul att läsa! Jag svarade i början, men vet inte om ni fick mina svar efter som det går genom bloggen. Ser dom iallafall, så ni vet.  :D
KRAM! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Gun Westelund

Publicerad 2013-12-08 18:37:15

Läste din sista blogg först i dag. Roligt höra att du verkar ha det bra och trivs. Skönt att du kommit i fatt med plugget! Roligt att du har så många vänner och ha kul tillsammans med. Här har det kommit ett litet snötäcke o är kallare. Jag har tagit fram lite julsaker o tänder mera ljus nu i den mörka tiden. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Ella och kommer vara utbytesstudent i Oregon Estacada 2013- 2014. Här kommer jag skriva om min resa :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela