Halloween

Publicerad 2013-11-02 00:18:55 i Allmänt,

Hej! Idag är det fredag. Är hemma idag för vi är lediga. Ligger i sängen just nu och håller nästan på att somna, är så sjukt trött! Har somnat sent hela den är veckan, villket har lett till nåra missade klasser :/ upps hehe. Ska skärpa mig härdan efter!
Igår var det Halloween. Efter skolan åkte jag rachael och alice till freddys och köpte lite saker vi behövde för vår utklädnad :P Sen gjorde vi oss iordning och gick trick or treat. Väldigt speciellt att göra det här i usa. Är så sjukt många som går, fast inte så många i vår ålder dock, hehe... Men när vi gick upp på ett område där många lite rikare bor så var det jätte mycket folk, och alla hus var väldigt förberedda med godis.Dom han inte ens stänga dörren innan några andra kom och ville ha godis. Det är kul också för nästan varenda hus är dekorerad och ser väldigt läskig ut.
Sen när vi hade fått ihop till ett kilo godis var (jag vet!) så åkte vi hem för att äta alldeles för mycket! Jag gillar inte ens deras godis så mycket.
Sen kom Rachaels kompis Meranda med pizza som vi åt. och vi låg och kolla tv tills alice somna runt kl 12, då gick jag och alice upp till mitt rum för att gå och lägga oss. Det finns ett rum med en säng för alice, men det är inte så trevligt att sova där för hon får inga lakan för tror inte dom har fler. så vi sov i min lilla säng tillsamans. 
Jag tror jag ska fråga om vi kan åka till ikea, för jag vill ha en madrass till min säng, har bara själva sängen. och jag vill ha massa mer saker till mitt rum också. Sen så är det kul för dom har svensk mat m.m.
 
Idag väckte Rachael mig kl 10. Och halv 11 åkte vi för att äta suchi. Det var en sån där sushi ställe där dom har ett band med sushi som åker runt. Det var kul, har alltid villjat äta på ett sånt ställe. Sen åkte vi till en affär där dom har massor av blndade saker från olika länder.
Köppte en jätte fin å mysig filt, ballerina kakor, lexand knäckbröd , fin krisp, pocky, sån där fisk i tomatsås,daim, lindt mörk choklad och ett grovt bröd. 
 
Nu kommer jag nog somna snart, men när jag vaknar ska jag se till så vi kan åka och handla mat, eftersom det är väldigt tomt i skåpen. Vi åker typ bara och handlar mat en gång i veckan och varje gång måste jag fråga om vi kan köpa mat :/ irriterande. Mormorn frågade mig förut om renee lagade någon mat, då sa jag nej, och hon sa attt det är meningen att hon ska det. Nama och Papa pratar ofta om renee och att dom inte fattar varför hon tog en utbytes studet och att hon bara kollar tv m.m. Fast dom pratar skit om Rachael också, villket jag och alice är väldigt irriterande på. Han säger typ alltid Rachael tar dåliga beslut och pluggar inte med mer. Och Alice har sagt, sluta prata dåligt om rachael hela tiden. Och han säger alltid I love her like hell blabla bla. 
snark nu måste jag sluta innan jag somnar på datorn, god natt!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-19 22:30:49

Låter som en komplicerad familj.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Ella och kommer vara utbytesstudent i Oregon Estacada 2013- 2014. Här kommer jag skriva om min resa :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela