En kväll i Estacada

Publicerad 2013-11-10 06:00:56 i Allmänt,

Hejsan allihoppa! Tänkte jag skulle skriva ett litet inlägg. 

Igår var det torsdag och jag var ledig från skolan. Vi börjar inte fören på måndag villket är väldigt skönt. Jag sov ut till kl 10, sen så bara hängde jag på mitt rum, va inne på min kära dator (som har blivit extremt seg) :( ,strecha lyssna på musik, dansa haha försöker röra kroppen någorlunda när jag är hemma, eftersom jag är för lat för att gå ut och springa och det är så tråkigt utan musik och för att det inte finns mysiga vägar att springa på.

Kl 3 kom alice hit vi va här till runt kl 5 då vi gick ner till ett mysigt litet cafe dom har här i lilla Estacada. Vi försökte komma på nått vi kunde göra under kvällen, men det gick inte så bra. Vi prata om hur litet det är här och hur gärna vi skulle velat ha bott i portland eller nån annan stor stad, haha. Det finns verkligen ingeting att göra här om man inte har bil. Till närmaste lite större staden tar det typ 15 min med bil och till portland tar det runt 35 min. Så alice messa runt till några hon kände att hon kanske kunde fråga. Ja vet inte riktigt va folk gör, men det verkar som folk inte gör nånting här. Det är typ alldeles folk tomt om man går ner till centrumet här. Folk som har bil åker väll nån annan stans kanske. Men det verkar som dom flesta är hemma med deras familjer bara.  Vi gick iallafall  till en resturang och åt massa potatoskins med bacon, så gott! Medans vi klagade på hur feta vi har blivit.

Sen gick vi hem till mig och snappchatade med lite folk och skickade typ hundra snapchats. Sen spelade vi phase 10 när rachael hade kommit hem. Efter ett tag kom nåra killar utanför vårt hus och vi gick ut och pratade med dom och alice rachael och dom började sjunga och sjöng massa stämmor, va så himmla kul, känndes väldigt märkligt haha. Dom är nämligen alla i kören.Sen forsatte vi spela och gick sedan och la oss. Så så kan en ledig kväll se ut här. Väldigt exiting. 

På söndag ska vi kanske gå på bio. Vi vill ta bussen till portland någon dag. Men vi måste åka med rechael första gången har dom sagt, och hon jobbar typ hela tiden. Så jag vet inte när det blir. Sen måste jag göra klart nåra skoluppgifter innan tisdag också. Har tagit hem en måling som jag måste göra klart. Blev ändå rätt nöjd med vad jag gjort hittills eftersom jag aldrig har målat landskap förut tror jag, inte på ett anvancerat sätt i alla falll. Tycker det är väldigt kul och ska försöka forsätta med det när jag kommer hem :) Nu ska jag åka hem till Alice och se skräckfilm. Kram till alla där hemma <3



Kommentarer

Postat av: Gun Westerlund

Publicerad 2013-11-11 18:14:15

Roligt att läsa din blogg o veta hur du har det. Jag tycker det verkar som ni aldrig äter tillsammans du o din familj?? Roligt i alla fall att du har Alice som din vän. I går var vi (Åsa o jag)i Täby o var på Malins grav o satte ljus. Lilla Leah längtar efter dig, hon sa så. Ha det så bra o sköt väl om dig. Kram från din mormor.

Postat av: Marie Johansson

Publicerad 2013-11-13 18:23:57

: )

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-19 22:28:12

Det är så kul att läsa hur du har det. Varje gång jag tnker att jag ska in o se så har du skrivit ett inlägg😄. På måndag ska jag till Stockholm o skolan, då lånar jag ditt rum. Tack för det!! Alla hälsar ifrån Norge! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Ella och kommer vara utbytesstudent i Oregon Estacada 2013- 2014. Här kommer jag skriva om min resa :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela